FAQ
Här hittar du svaren på de vanligaste ställda frågorna!
Du får dina varor inom 1-2 vardagar till ditt närmaste utlämningsställe. Leverans till butik eller hemleverans tar 3-5 vardagar. Under högsäsong kan det dröja lite längre.
Vi erbjuder leverans med PostNord. Observera att vi endast levererar inom Sverige.
Vi bjuder alltid på frakten vid leverans till valfri butik! Vid leverans med PostNord MyPack Collect kostar frakten 39kr till ett utlämningsställe nära dig. Hemleverans med PostNord MyPack Home kostar 79kr.
Det är gratis att returnera en vara i butik. Retur per post kostar 59 kronor förutsatt att du använder dig av den returfraktsedel som följer med ditt paket.
Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar online hos oss. Du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du eller någon av dig angiven person tagit emot den beställda varan.
Du kan kostnadsfritt returnera eller byta varan till annan storlek i någon av våra fysiska butiker förutsatt att aktuell sko och storlek finns i butik. Ta alltid med följesedeln som bifogades varorna. Har du köpt din vara i online kan du även skicka din retur per post. Du använder då den returfraktsedel som följer med ditt paket. Retur per post kostar 59 kronor och summan dras automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka.
Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp via Klarna. Återbetalning av e-handelsorder sker utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst inom 14 dagar.
Tyvärr inte. I dagsläget är det inte möjligt att via e-handeln köpa en produkt är slutsåld online men som finns i fysisk butik. Du behöver därmed besöka butiken som har den aktuella produkten och köpa den på plats.
Javisst! Klicka fram den aktuella artikeln och därefter väljer du vilken storlek du är intresserad av. Där kan du se aktuellt lagersaldo både online och i butik. Vi reserverar oss för eventuella felaktiga lagersaldon.
Alla frågor gällande fakturor, ändring av förfallodatum, betalningar, återbetalningar mm. hanteras av Klarnas kundservice. Klarna kundservice nås på telfnr: 08-120 120 10 eller mail: info@klarna.se
Vi erbjuder många olika betalningsalternativ som tillhandahålls via Klarna och deras tjänst Klarna Checkout. Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
Kontakta kundtjänst på kundtjanst@bergqvistskor.se och uppge ditt ordernummer i samband med detta, så hjälper de dig vidare.
Ditt paket ligger kvar på postens utlämningsställe i 7 dagar eller i butik i 14 dagar och returneras sedan till vårt lager. Om paketet inte hämtas ut debiteras en avgift på 150 kronor för hanteringskostnader. Denna summa dras av automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka. Detta belopp täcker kostnader för expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling samt insortering tillbaka på lagret.